مراقبت از حساس ترین نقطه بدن
پزشکی و سلامت
گاه نوشته های یک دکتر
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
\k;i fn,k \vi
سلامت
هدفون بیتس solo hd
خواف ای تی
دوستانه321
فوریت پزشکی مانه و سملقان
اموزش زبان انگلیسی(غالب)
anzalidl 1
مدرسه عشق
آذربایجان تؤرک لری
دنیای خاطره انگیز دوچرخه سواری من
ابادان زیست
حوزه علمیه احناف خواف
اهل سنت شهرستان خواف
چه خبره اینجا
خواف آی تی
دکتر های آینده
دکتر جوان
منتخبی از دنیای ادب فارسی...
ماشین مدل بالا
اخبار مهم شهرستان خواف
*محیط بان.خواف.مازندران*
درمان کولیت و کرون
خواف من
از خواف هستم
یادداشتهای یک معلم
تکنوازنده عشق
زندگی خودمو مدیون کانون قلم چی هستم!
علمی
دنیای بی انتها
عاشقانه ها
dokhtaroone
بهترین لحظات رابا ما تجربه کنید
سبزوار؛ شهر دانشوران
خاطرات
پرسپپولیس
گلستانه
مهندس محمدرضا سجادیان
هر چی که برام جالب باشه...
lionel Messi
اموزش عاشق شدن
مشاوره کنکور رایگان
خدایا"آن ده که آن به
سراب
لبز خوافی ورژن جدید
نسل جوان
جوان خوافی
محمدناصرمقیاسی
رمان وشعر
بهترینها***the bestest
مهدفرهنگ
محفل دوستان
نشتیفان شهراسبادها
دغدغه های یک دانشجوی پزشکی
گل نرگس
فقط خدا
موضوعات پزشکی
یادداشتهای پزشکی
بزرگترین پاتوق متولدین شهریور
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
پنجره ای روبه روشنایی
آموزش پیشرفته فیزیک
بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی
خواف-میراثی ماندگار برای ما
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پزشکی و سلامت و آدرس salamat90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 555
بازدید کل : 146989
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 86
تعداد آنلاین : 1

 
شنبه 19 آذر 1390برچسب:, :: 12:29 :: نويسنده :

 اگر از لنز استفاده مي‌كنيد احتمالا سوالات بسياري درباره لنز، نگهداري و عوارض ناشي از آن و... داريد. در اين مطلب دكتر سيد محمد ميرآفتاب، فوق‌تخصص قرنيه چشم هر آنچه نياز داريد كه درباره لنز بدانيد را به شما مي‌گويد.
 



بهترين فردي كه مي‌تواند خرابي لنز را تشخيص دهد، پزشك است به همين دليل فرد بايد هميشه تحت‌نظر پزشكي باشد كه لنز را براي او تجويز مي‌كند. پزشك چشم را با لنز از پشت ميكروسكوپ نگاه مي‌كند تا مطمئن شود لنز سالم است، پارگي، خراش و خوردگي ندارد، رسوبات روي آن كم است و... در حالي كه خود فرد به تنهايي نمي‌تواند اين موارد را چك كند. علاوه‌بر اين‌ها بلندترين مدتي كه مي‌توان از يك لنز استفاده كرد يك‌سال است (البته اگر زمان كمتري روي آن درج شده،  بايد كمتر استفاده شود.)





   در آستیگماتیسم شدید لنز نرم مناسب نیست

لنزها را به 2 دسته كلي نرم و سخت تقسيم مي‌كنند؛ لنزهاي نرم تحمل‌شان آسان‌تر است‌، بزرگ‌تر هستند و معمولا براي اصلاح نزديك‌بيني يا دوربيني تجويز مي‌شوند اما اگر چشمان فردي آستيگماتيسم شديدي داشته‌باشد اين لنزها چندان براي او قابل استفاده نيست مگر اين‌كه از يكسري لنزهاي سفارشي استفاده كند. اين لنزها براي هر فرد براساس نمره چشم و آستيگماتيسم آن تجويز مي‌شود.



 اين روزها لنزهاي نرم بيشتر استفاده مي‌شوند چون استفاده از آن‌ها بسيار راحت و احتمال ايجاد عوارض آن‌ها كمتر است به خصوص نسل‌هاي جديد اين نوع لنز كه از سيليكون هيدروژن هستند و اكسيژن مي‌تواند به راحتي در آن‌ها نفوذ كند و در نتيجه فرد مي‌تواند مدت زمان طولاني‌تري از آن‌ها استفاده كند.



لنزهاي سخت بيشتر به كساني توصيه مي‌شود كه با عينك ديد خوبي را پيدا نمي‌كنند مثل افرادي كه قرنيه‌شان نامنظمي‌هايي مثل قوز قرنيه دارد،  در اين حالت لنز نامنظمي‌هاي قرنيه را مي‌پوشاند و فرد ديد بهتري را پيدا مي‌كند. لنزهاي سخت نيز اين روزها بسيار متفاوت از لنزهاي قديمي هستند، به اين معنا كه قابليت نفوذپذيري اكسيژن در آن‌ها بيشتر است. يك نوع ديگر از لنزها، لنزهاي هيبريدي هستند كه تركيبي از لنزهاي نرم و سخت هستند. مركزشان لنز سخت است تا نامنظمي‌هاي قرنيه را بپوشاند و اطراف‌شان نرم است تا تحمل آن‌ها براي فرد آسان‌تر باشد.





    لنز آسيب‌ديده را دور بيندازيد

بهترين فردي كه مي‌تواند خرابي لنز را تشخيص دهد، پزشك است به همين دليل فرد بايد هميشه تحت‌نظر پزشكي باشد كه لنز را براي او تجويز مي‌كند. پزشك چشم را با لنز از پشت ميكروسكوپ نگاه مي‌كند تا مطمئن شود لنز سالم است، پارگي، خراش و خوردگي ندارد، رسوبات روي آن كم است و... در حالي كه خود فرد به تنهايي نمي‌تواند اين موارد را چك كند. علاوه‌بر اين‌ها بلندترين مدتي كه مي‌توان از يك لنز استفاده كرد يك‌سال است (البته اگر زمان كمتري روي آن درج شده،  بايد كمتر استفاده شود.)گاهي هم ناخن بلند بعضي از خانم‌ها ممكن است كمي خراش يا پارگي روي لنز ايجاد كند، در اين صورت حتما بايد لنز را دور انداخت چون همان پارگي ضمن اين‌كه تحمل لنز را سخت مي‌كند مي‌تواند روي قرنيه خراش ايجاد كند و همان خراش دردسر بيافريند.اگر هم وقتي لنز را در چشم مي‌گذاريد و احساس مي‌كنيد كه جسمي خارجي در چشم داريد و اين اتفاق مرتب تكرار مي‌شود،  حتما لنز شما مشكل دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: